حسد ورزى هر صنفى به صنف خود

اکثر اسباب مذکوره حسد در مطالب پیش، میان اشخاصى است که با یکدیگر ربطى دارند، و در مجالس و محافل یکدیگر جمع هستند، و منظور ایشان یک مطلب است و از این‏ جهت است که اغلب، ما بین اشخاصى که شهرهاى ایشان از هم دور است‏ حسدى ‏نمى ‏باشد، زیرا که: رابطه‏ اى میان ایشان نیست و از این سبب است که: غالب، آن است ‏که: هر صنفى حسد به صنف خود مى ‏برند نه به صنفى دیگر، چون مقصود اهل یک صنف، یک چیز و هر یک مزاحم دیگرى مى ‏گردند، پس عالم به عالم حسد مى ‏برد نه به ‏عابد و تاجر به تاجر حسد مى‏ برد نه به عالم مگر به سبب دیگرى که باز باعث رابطه‏ گردد.

بلى، کسى که طالب اشتهار در جمیع اطراف عالم است، و مایل به این است که: در وقتى یگانه دوران باشد حسد مى‏ برد به هر که با او در این فن شریک و نظیر است.

منبع: معراج السعادة، ملا احمد نراقى.

شادی ارواح طیبه شهدا و امام خمینی (ره) فاتحه مع الصلوات

/ 3 نظر / 12 بازدید
مجنون الطلاییه

سلام[گل] وبلاگ ★☆**★قبـــــیلـــه عــشـــقــــ★**☆★بالاخره از تعطیلی درومد و بروز شد با پست""هشـــــــــدار...""منتظر حضور و نظرات سازندتون هستیم التماس دعا یا حسین(ع)[گل]

شهاب

امام خامنه ای (مدظله):مسئولان، به اظهار نظرها و اقدامات طرف مقابل، دقت و توجه لازم را داشته باشند. آنها از یك طرف لبخند می زنند و اظهار تمایل به مذاكره می كنند اما از طرف دیگر بلافاصله می گویند، همه گزینه ها روی میز است. حالا مثلاً چه غلطی می خواهند بكنند معلوم نیست. ما با گزینه های روی میزمان آمدیم...

mohsen lahootian

در ضمن لینک مطلب نیز این است : https://plus.google.com/109969523182675940865/posts/WcBczPXnTym باتشکر